Najbliższa wysyłka paczek: poniedziałek o 19:00
365 dni na zwrot!
+48 22 230 26 90 [email protected]
koszyk
Porady techniczne

Jaka hulajnoga?

Dokonując zakupu pierwszej hulajnogi wyczynowej, najważniejszym kryterium jest wybór odpowiedniej wysokości sprzętu, którą dobiera się do wzrostu przyszłego użytkownika. Stojąc na podeście, kierownica hulajnogi powinna sięgać mniej więcej powyżej bioder, a poniżej pępka. Wybierając za niską hulajnogę narazisz się na nieprawidłową pozycję, co może powodować ból pleców po dłuższej jeździe. Natomiast zbyt wysoka hulajnoga jest pewnym utrudnieniem przy nauce tricków.

Wzrost użytkownika Wysokość hulajnogi
95 - 115cm mniej niż 70cm
115 - 130cm 70 - 75cm
130 - 145cm 76 - 81cm
145 - 160cm 82 - 84cm
160 - 170cm 85 - 89cm
170cm i więcej 90cm i więcej

Question Box

Hulajnoga seryjna (IHC / HIC)

  1. Wyciągnij wszystkie elementy z opakowania.
  2. Jeżeli zacisk nie znajduję się na kierownicy, załóż go. Następnie ustaw zacisk tak aby nacięcie kierownicy i zacisku pokrywały się.
  3. Sprawdź, czy śruba kompresyjna w widelcu jest dobrze dokręcona.
  4. Nałóż kierownicę wraz z zaciskiem na widelec.
  5. Ustaw kierownicę prostopadle względem koła.
  6. Skręć zacisk.
  7. Sprawdź skręcenie kół oraz hamulca.

Hulajnoga seryjna (SCS)

  1. Wyciągnij wszystkie elementy z opakowania.
  2. Sprawdź, czy śruba kompresyjna wewnątrz zacisku jest dobrze dokręcona.
  3. Poluzuj śruby zacisku, włóż kierownicę w zacisk.
  4. Ustaw kierownicę prostopadle względem koła.
  5. Skręć śruby w zacisku zachowując kolejność 1-3-2-4.
  6. Sprawdź skręcenie kół oraz hamulca.

Hulajnoga seryjna (ICS)

  1. Wyciągnij wszystkie elementy z opakowania.

  2. a) Jeżeli zacisk nie znajduję się na kierownicy, załóż go. Następnie ustaw zacisk tak aby nacięcie kierownicy i zacisku pokrywały się.

    b) Jeżeli zacisk znajduje się na kierownicy, poluzuj śruby w nim znajdujące się, oraz ustaw zacisk tak aby nacięcie kierownicy i zacisku pokrywały się.

  3. Odkręć przednią ośkę.

  4. Nałóż kierownicę na widelec.

  5. Włóż śrubę kompresyjną w widelec, gwintem w kierunku kierownicy.

  6. Długim kluczem dołączonym do zestawu, dokręć śrubę kompresyjną, aż poczujesz silny opór. Postaraj się aby widelec był ustawiony równo z kierownica.

  7. Załóż przednie koło i skręć ośkę.

  8. Ustaw kierownicę prostopadle względem koła.

  9. Skręć zacisk.

  10. Sprawdź skręcenie tylnego koła i hamulca.

Hulajnoga custom

W zależności od tego, jaki system kompresji wybierzesz, hulajnogę należy skręcać inaczej. Wszystkie informacje na temat, skręcania poszczególnych systemów kompresji znajdziesz tutaj.

"Strzelanie" to zjawisko bardzo często występujące w hulajnogach wyczynowych. Jego przyczyny mogą być dwie:

  1. Nieskręcone luzy – wszystkie informacje na temat tego, jak skręcać luzy znajdziesz tutaj.
  2. Nienasmarowane łożyska sterowe – „strzelanie” pojawia się w wyniku stykania się stalowych łożysk z aluminiowym podestem. Połączenie to bez odpowiedniego nasmarowania może wydawać dźwięki przypominające strzelanie. Aby pozbyć się tego problemu, należy nałożyć delikatną warstwę smaru na miski sterowe w główce podestu.

Wszystkie informacje na temat skręcania luzów znajdziesz w zakładce Serwisowanie hulajnogi.

Hulajnoga wyczynowa ze względu na swoje zastosowanie i sztywną konstrukcję nie posiada możliwości regulacji.

Jeżeli używasz jej we właściwy sposób, jak najbardziej jest ona bezpieczna. Dodatkowo dla ochrony głowy powinno się jeździć w kasku, szczególnie przy nauce akrobacji.