Najbliższa wysyłka paczek: dziś o 18:30
365 dni na zwrot!
Porady techniczne

Jaki zacisk?

Zaciski do hulajnogi dzieli się na dwie grupy: klasyczne (dwuśrubowe i trzyśrubowe) oraz SCS (trzyśrubowe i czterośrubowe).

Zaciski klasyczne

Stosowane w systemach HIC, IHC i ICS.

W większości przypadków posiadają one dwie śruby. Dobiera się je odpowiednio do zewnętrznej średnicy kierownicy – 32mm lub 35mm.

Do ich prawidłowego funkcjonowania kierownica musi posiadać nacięcie. Jego długość powinna wynosić – wysokość zacisku + 0,5cm.
Jaką kierownicę wybrać?
Zaciski Klasyczne w naszym sklepie

Zacisk klasyczny

Zaciski SCS

Stosowane w systemie SCS.

Posiadają one trzy, a częściej cztery śruby. W systemie SCS zacisk zakłada się na widelec, a następnie kierownicę wkłada się w zacisk SCS. Ważne jest, aby dobrać średnicę wewnętrzną zacisku do średnicy zewnętrznej kierownicy.

Do prawidłowego funkcjonowania, kierownica nie powinna posiadać nacięcia lub powinna posiadać założony adapter SCS. W przypadku zamontowania kierownicy z nacięciem, bez adaptera SCS, zacisk zgniecie kierownicę.
Jaką kierownicę wybrać?
Zaciski SCS w naszym sklepie

Zacisk SCS

Question Box

W zaciskach waga nie określa jednoznacznie wytrzymałości. Bardzo lekkie zaciski potrafią być na tym samym poziomie wytrzymałości co ciężkie.

Jeżeli posiadasz kierownicę, której średnica zewnętrzna jest zgodna ze średnicą wewnętrzną zacisku, lecz dalej nie możesz założyć zacisku na kierownice, będziesz musiał go rozszerzyć.

  1. Rozszerzanie zacisku należy rozpocząć od wykręcenia wszystkich śrub znajdujących się w zacisku.
  2. Gdy wykręcisz już wszystkie, jedną ze śrub wkręć od drugiej strony w górną dziurkę. Bardzo ważne jest, aby uważać – jeśli wkręcisz śrubę krzywo tym samym zniszczysz gwint.
  3. W nacięcie zacisku włóż monetkę / płaską podkładkę tak, aby zablokowała ona śrubę, którą wkręcasz.
  4. Dokręcaj śrubę, dzięki czemu zacisk zacznie się rozszerzać.
  5. Rozszerz zacisk jedynie na tyle, aby wślizgnął się on na kierownicę.

Zacisk do wyczynowych hulajnóg jest bardzo wytrzymały, śruby powinniśmy dokręcać aż do momentu w którym poczujemy duży opór. Ważne, aby zawsze skręcać je na przemian. Jeżeli zacisk posiada dwie śruby, należy skręcać po trochu jedną, później drugą, aż do momentu gdy poczujesz silny opór. Jeśli zaś posiadasz zacisk mający 4 śruby, wtedy skręcaj go po trochu w kolejności 1-3-2-4.