Najbliższa wysyłka paczek: dziś o 19:00
365 dni na zwrot!
+48 22 230 26 90 [email protected]
koszyk
Porady techniczne

Jak serwisować hulajnogę?

Aby wydłużyć czas eksploatacji hulajnogi, warto pamiętać o kilku prostych zasadach. Przede wszystkim unikaj jazdy po piasku, błocie czy kałużach. Kurz i woda wpływają bardzo negatywnie na pracę łożysk, pod ich wpływem tracą one swoje właściwości i trzeba je wymienić na nowe. Naturalnym procesem zachodzącym w wyniku użytkowania hulajnogi są pojawiające się luzy, które trzeba dokręcać na bieżąco, aby części zbyt szybko się nie zużywały. Elementami najczęściej ulegającymi poluzowaniu są śruby w kółkach (ośki), jak również systemy kompresji. Poniżej wyjaśniamy jak skręcić luzy w każdym systemie kompresji.

Skręcanie luzów w kółkach

Do skręcenia ośki kół zwykle potrzebne są dwa klucze imbusowe - 5mm lub 6mm, a dość często również klucz 13mm. Osie należy skręcać, aż poczuje się silny opór. Po skręceniu warto sprawdzić czy udało się pozbyć luzów.

Skręcanie luzów w systemie kompresji

System ICS

  1. Przygotowuj długi klucz imbusowy 6mm, który powinien znajdować się w zestawie (jeżeli takiego nie posiadasz znajdziesz go tutaj).
  2. Poluzuj śruby znajdujące się w zacisku.
  3. Odkręć oś przedniego koła, następnie zdejmij koło.
  4. Włóż klucz długą częścią w widelec i dokręć śrubę kompresyjną, aż poczujesz silny opór.
  5. Załóż koło, po czym skręć ośkę.
  6. Ustaw kierownicę prostopadle do koła.
  7. Skręć zacisk na kierownicy.

Systemy IHC / HIC

  1. Przygotuj klucz imbusowy.
  2. Poluzuj śruby znajdujące się w zacisku.
  3. Zdejmij kierownicę z widelca.
  4. Dokręć śrubę znajdująca się w widelcu, aż poczujesz opór.
  5. Nałóż kierownicę na widelec.
  6. Ustaw kierownicę prostopadle do koła.
  7. Skręć zacisk na kierownicy.

System SCS

  1. Przygotuj klucz imbusowy.
  2. Poluzuj śruby znajdujące się w zacisku w kolejności 1-3-2-4.
  3. Wyciągnij kierownicę z zacisku.
  4. Dokręć śrubę znajdującą się wewnątrz zacisku, aż poczujesz opór.
  5. Włóż kierownicę w zacisk.
  6. Ustaw kierownicę prostopadle do koła.
  7. Skręć śruby w zacisku, w kolejności 1-3-2-4.

Czyszczenie łożysk

Czyszczenie łożysk to ważny proces, który przedłuża ich żywotność. Czynność tą należy wykonywać suchą szmatką lub ręcznikiem papierowym, aż do wytarcia brudu znajdującego się bezpośrednio na zewnątrz łożysk. Nie używaj do czyszczenia łożysk WD-40, bądź innych środków tego typu. Powodują one jedynie wypłukanie całego smaru znajdującego się w łożyskach. Jeżeli czujesz, że brud znajduje się wewnątrz łożysk to niestety, ale łożyska nadają się do wymiany. Przed włożeniem łożysk do podestu, nasmaruj delikatnie smarem litowym miseczki sterowe w podeście. Warto również zakładać cap od sterów, jego rola to osłanianie górnego łożyska przed dostawaniem się rożnego rodzaju zabrudzeń.

Question Box

Łożyska sterowe należy przecierać suchą szmatką aż do wytarcia całego brudu, który jest na zewnątrz. Nie powinno się używać preparatów takich jak WD-40, nie są to środki do czyszczenia łożysk, ani do smarowania. Spowodują one jedynie wypłukanie całego smaru znajdującego się w łożysku. Przed włożeniem łożysk do podestu pamiętaj o wyczyszczeniu również miseczek sterowych.